Ehdotuksia

OFF-Topicissa voitte jutella suhteellisen vapaasti.

Ehdotuksia

ViestiKirjoittaja Zorro123 » 03 Helmi 2019, 23:08

Parannusehdotuslista
- Koko
- Tilat
- Laput
- Virat
- PK

Koko
Pääaiheena on, että moni asia on tehty liian suurelle kohderyhmälle. Tällä hetkellä armeijassa on noin 15 henkilöä, joten kasarmin tekeminen (8x6tupaa =) 48 henkilölle on ehkä vähän liikaa.
Huomasin saman monessa eri tilassa. Jos tavaraa on, niin kannattaa muokata tätä sitten jälkeenpäin jäsenten lisääntyessä. Näyttää omituiselta :D.

Tilat
Koon suuruuden lisäksi monissa tiloissa on hieman korjattavaa.
Luokka
- Luokkaa ei käytetä -> Kaikki oppitunnit pidettäisiin luokassa?
- Luokan lapusta puuttuu säännöt (käyttäytyminen, idlaaminen, istumissijainti, toiminta tunnin aikana)
- Luokassa voi pitää myös luennot SPOL-kokelaille, PK-kokelaille (kaikille kokelaille). Luokalle saa enemmän käyttöä.
(Kannattaa myös lisätä SPOL-kokeilaiden opastusmerkintään tästä jotakin?)

Sotilaskoti
- Sotilaskoti on normaalisti:
* Hauskanpitopaikka
* Kaikille auki
* "Rentoutumista"
Ihmiset ovat asuissa missä haluavatkaan, kutsuvat kavereitaan, pitävät hauskaa. Tällöin itse IV saa innokkaita liittyjiä.
- Sotkun rakennetta pitäisi muokkaa (pienemmäksi)
- Tavaroita voisi muokkailla. Full kahvila -mode -> (Esimerkki MV:stä) Sauna, eteistila, "parvekemesta", vihreä "puisto"-osio jne.
- Sotkua voisi käyttää aina X hetkinä (kerran parissa viikossa?)

Kokoustila
Kokoustila on huhujen mukaan erittäin harvoin käytössä. Mitä jos kokoustilaa alettaisiin käyttämään?
- Säännölliset esimiesten kokoukset
* Näissä voi keskustelua armeijan kehityksestä, menoista, itse miehistöstä jne.
- Säännölliset ryhmien kokoukset
* Voi kysellä parannettavia asioita tämän kyselyn tapaisesti

Juoksurata
- Juoksurataa voisi suunnitella enemmän juoksevaksi.
- Huoneesta puuttuu seinät/seinille väritys (tai niiden ottaminen kokonaan pois).

Laput
Useissa huoneissa lappuja ei ollut ollenkaan. Myös luokkahuoneen? lappu oli tyhjä.
Kannattaa lisätä pieniä ohjesääntöjä (miten käyttäytyä, mitä ei saa tehdä jne).
Useisiin huoneisiin lähtevät ensin itse miehistö. Jos miehistö on kokematonta, saattavat he pyöriä vaikka mihin, tehdä mitä sattuu (sekä itse hiljaisuuden aikana voi tapahtua vaikka mitä).

Virat
Virkojen hakemisosastossa kannattaa olla tarkemmin "näytettynä", että mitkä virat tarvitsevat vahvasti jotakuta.
Tällä hetkellä myös puolet haettavista viroista on esimiehille. Mitä jos esimiesten virkojen osio olisi piilossa/näkyvissä vain esimiehille?
(Ei sekottaisi miehistöä).

Peruskurssi
Peruskurssi sisältää tällä hetkellä pelkän oppitunnin (jonka itse pääsin ilman luentoa [vain kysymykset]).
Tulevaisuudessa kannattaa lisätä sulkeiset/iltatoimet (kun väkeä on lisää).
Kysymyksien määrää kannattaa myös lisätä! (Sain viisi simppeliä kysymystä, joista kaksi kysyttiin jo alokaskoulutuksessa).

Kaikki näistä oli puhtaita ehdotuksia. Jotkut näistä eivät välttämättä ole edes parannusehdotuksia. Jokaista asiaa kannattaa silti harkita ja tutkia.
Zorro123

Paluu OFF-Topic